Onderhandelaarsresultaat cao Tuincentra. AVV opent stemming

Woensdag 13 juli 2016 is er een onderhandelaarsresultaat bereikt over de cao Tuincentra. Partijen bij deze cao zijn werkgeversorganisatie Tuinbranche Nederland en vakbonden AVV, CNV Vakmensen en de Unie. AVV heeft daarbij samengewerkt met een platform waarin ondernemingsraden (en medewerkers) uit verschillende bedrijven zijn verenigd.

De cao gaat bijna twee jaar lopen, van 1 september 2016 tot en met 30 juni 2018. De cao Tuincentra gaat aan-sluiten bij de cao Fashion, Sport & Lifestyle. Dit stond al lang in de planning. Dat betekent dat de cao Tuincentra op grote lijnen hetzelfde zal worden als de cao Fashion, Sport & Lifestyle. Belangrijk is dat er een module in de cao is opgenomen die speciaal voor de tuinbranche geldig is.
Er zijn in de cao afspraken gemaakt onder andere over: loonsverhoging, loontabellen, toeslagen, compensatie-regelingen en regelingen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid.

HIER kun je de hoofdlijnen van het onderhandelaarsresultaat lezen en informatie vinden over de stemming die geopend is tot en met donderdag 11 augustus 2016.
Direct de volledige tekst van het onderhandelaarsresultaat inzien of heb je een vraag? Dat kan HIER.

13 juli 2016