Principeakkoord voor cao Zelfstandige klinieken

Op 20 februari j.l. is een principeakkoord gesloten tussen AVV en werkgeversorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) voor de cao Zelfstandige klinieken. Sinds het najaar 2016 zijn de gesprekken tussen AVV en ZKN gevoerd. AVV heeft tijdens dit proces, regelmatig contact gehad met de MZ-groep, bestaande uit leden van ondernemingsraden uit zelfstandige klinieken.

De belangrijkste afspraken uit het principeakkoord zijn:

• een looptijd van 2 jaar (van 1 januari 2017 tot en met 31 december 2018)
  • de loonsverhogingen: 1% per 1 mei 2017 en 1,25% per 1 mei 2018.
  • de 50-min-klinieken gaan ook onder de cao vallen, volgens een gefaseerd ingroei-traject.

Er komt een begeleidingscommissie voor de 50-min-klinieken om de overgang naar cao ZKN te begeleiden. Een aantal afspraken uit de vorige cao over duurzame inzetbaarheid & HR-beleid zullen worden geëvalueerd tijdens de looptijd van deze nieuwe cao.

AVV organiseert een stemming over het principeakkoord. Alle medewerkers uit de sector zelfstandige klinieken kunnen stemmen over de gemaakte afspraken. Om te kunnen stemmen moet je je eenmalig aanmelden voor het cao-panel. Dit is kosteloos. Heb je in het verleden al een keer gestemd? Dan hoef je niets te doen. Je krijgt per mail automatisch een uitnodiging om te stemmen. Tenminste als je mailadres niet veranderd is. Je hoeft geen lid te worden van AVV om te kunnen stemmen.

De stemming opent maandag 27 februari 2017 en blijft drie weken open. De stemming wordt georganiseerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau: Labyrinth.

Meer lezen over het principeakkoord dat kan HIER.

Aanmelden voor het cao-panel doe je HIER.

20170222-ondertekening-onderhandelaarsakkoord-cao-zkn-2017-2018-pt-en-mk-klein-20170224134057.jpeg

Paulette Timmerman-Gerritzen en Martin Pikaart tekenen maandag 20 februari 2017 het principeakkoord Zelfstandige Klinieken.

22 december 2017