Nieuwe afspraken voor cao kunsteducatie. Stemming principeakkoord geopend!

Donderdag 1 december 2016 heeft AVV samen met Kunstenbond en Ntb met werkgeversorganisatie Cultuurconnectie afspraken gemaakt voor de nieuwe cao kunsteducatie, een principeakkoord.

De looptijd van de nieuwe cao is twee jaar. In het principeakkoord zijn onder andere de volgende afspraken gemaakt.

• Er komen twee loonsverhogingen van 1,5% per 1 maart 2017 en nogmaals 1,5% per 1 april 2018.
  • Er komen meer mogelijkheden voor proeftuinen.
  • De functieprofielen zullen worden gemoderniseerd.
  • Mogelijkheid om opeenvolgende tijdelijke contracten te geven wordt verruimd én ingeperkt.
  • De positie van de ondernemingsraad wordt versterkt.

AVV organiseert als altijd een stemming over de gemaakte afspraken in het principeakkoord. De stemming cao kunsteducatie is geopend per vrijdag 9 december 2016 tot en met donderdag 22 december 2016. Álle medewerkers in de sector mogen stemmen over het akkoord. Je hoeft hiervoor geen lid te zijn van AVV.

Om te kunnen stemmen moet je je eenmalig HIER aanmelden voor het cao-panel van AVV. Geef daarbij aan dat je je aanmeldt voor de sector Kunsteducatie. Dit kost niets en verplicht je tot niets. Je wordt ook geen lid van AVV door je te registreren. Je ontvangt meteen in je mail een link en een unieke code om te kunnen stemmen.

Heb je voor de huidige cao ook gestemd? Dan ben je al opgenomen in het cao-panel kunsteducatie en hebt per mail een uitnodiging tot stemmen ontvangen.

Kijk HIER voor meer informatie over de gemaakte afspraken uit het principeakkoord.

Kijk HIER voor veelgestelde vragen en antwoorden de gemaakte afspraken.

09 december 2016