Lijst AVV grootste bij OR-verkiezing Zuid Holland

Provincies

Afgelopen week waren er verkiezingen voor de ondernemingsraad van de provincie Zuid Holland. De lijst AVV werd de grootste, met 30% van de stemmen. De Lijst FNV werd nipt tweede, en CNV derde, met 10% van de stemmen. De opkomst was ruim 60% van de medewerkers.

We vragen aan Karin Harmsen, kaderlid van AVV en al enkele jaren actief in de OR hoe ze het succes van AVV bij deze verkiezingen kan verklaren. Karin: "Ik denk twee dingen. De Lijst AVV bestaat uit medewerkers van de provincie die altijd benaderbaar zijn en veel van de werkvloer weten. Ook hebben we in de campagne de nadruk gelegd op het democratische karakter van AVV. Voor we een besluit nemen raadplegen we eerst zoveel mogelijk medewerkers."

Karin zelf had ruim voldoende stemmen om op eigen kracht de OR in te komen. Hoe verklaar je dat? Karin: "Ha, ik denk omdat heel veel mensen me kennen, weten waar ik voor sta met AVV en precies weten wat ze aan me hebben."

Met zo'n sterke delegatie in de ondernemingsraad van de provincie Zuid Holland kan AVV veel van haar ideeën over moderne arbeidsvoorwaarden, robuuste pensioenregelingen en vooral democratisering van het overleg tussen werkgevers en werknemers in de praktijk laten zien.

We wensen Karin en collega AVV-ers Thomas Arts, Sandra Zuijdwijk en Maurice Berix erg veel succes en plezier in de OR van de provincie Zuid Holland.

14 september 2017