Stemming kringloopbedrijven van 11 oktober tot en met 28 oktober

Werknemers van Kringloopbedrijven kunnen stemmen over een nieuwe cao. Willen Kringloopmedewerkers een nieuwe cao of het handboek BKN behouden? Iedere werknemer Kringloop kan bij vakbond AVV stemmen.

Cruciaal voor kringloop
Het MZ-platform Kringloop van AVV is vanaf het begin betrokken geweest bij de gesprekken en heeft aangegeven wat cruciaal is voor Kringloopmedewerkers. De werkgevers hebben een voorstel voor een cao Kringloop gedaan.

Wij hadden graag nog door willen praten, maar de werkgevers vonden het voorstel dat er nu ligt goed genoeg om in stemming te brengen. Op deze pagina lees je alles over de inhoud, en hoe je kan stemmen.

Voor- en nadelen
Veel blijft hetzelfde als in het Handboek BKN, met name de salarischalen en de opleidingen. Vernieuwingen zijn een seniorenregeling en een individueel opleidingspotje. Een nadeel is bijvoorbeeld het vervallen van het recht op drie weken aaneengesloten vakantie. Dat kan dan alleen als de werkgever er mee instemt.

Ga hier naar de pagina met informatie en om je in te schrijven voor de stemming. Let wel, die is alleen voor medewerkers van Kringloopbedrijven.

09 oktober 2019