Juridische ondersteuning nodig?

Heb je advies nodig, dan kun je contact opnemen met de helpdesk van AVV via info@avv.nu, telefoonnummer 070-4442140 of het contactformulier van de helpdesk (Voorpagina | Helpdesk CAO Retail non-food (avv.nu). AVV is er voor leden en niet-leden, dus ook als je geen lid bent van AVV kun je advies krijgen via onze helpdesk. Onze juristen kijken dan met je mee.

Wat doet AVV wel?

Wat doet AVV niet?

We informeren je over je rechten op grond van de cao en de wet.

We versturen geen brieven voor je.

We geven je tools (voorbeeldbrieven, rekentool) om zelf je claim in te kunnen dienen, te checken en af te ronden.

We hebben een rekentool gemaakt, maar de check moet je zelf uitvoeren. Vragen over de rekentool kun je ons natuurlijk wel stellen.

We beantwoorden je vragen en geven je advies over wat je zou kunnen doen als je ergens tegenaan loopt tijdens de procedure.

We gaan niet voor je naar de rechter.

Het lidmaatschap van AVV is 25 euro per jaar. Voor dit bedrag kunnen wij buiten de helpdesk helaas geen individuele juridische bijstand bieden. Heb je een rechtsbijstandverzekering of ben je lid van een andere vakbond, dan ben je verzekerd voor deze claim en dan kunnen zij de brieven voor jou indienen en de claim controleren.

Heb je dit niet, maar wil je wel individuele bijstand van een juridisch bureau, dan kun je gebruik maken van een bureau waar AVV gunstige tarieven mee heeft afgesproken, als je dit wilt. Dit bureau is een stichting die niet gericht is op winst. Via hello@staywise.nl of telefoonnummer 070-2051123 kun je contact opnemen met hen en een prijsopgave vragen. Uiteraard kun je ook zelf een juridisch bureau of advocaat zoeken die je kan helpen bij je claim.

09 februari 2021